Στρατηγικος σχεδιασμός του Ελληνικού πρωινού.

Η ανατολή ενός νέου τουριστικού προϊόντος, η ανατολή του ελληνικού πρωινού.



1.Ποια είναι η  φιλοσοφία του προγράμματος διάδοσης του ελληνικού πρωινού.

1.   Το “Ελληνικό πρωινό” θα είναι ένας συνδυασμός της  “ελληνικής κουζίνας” —  που αποτελεί ένα τμήμα της “Μεσογειακής διατροφής” — και των πολλών τοπικών κουζινών όπως αυτές διαμορφώθηκαν στους ελληνικούς γαστρονομικούς προορισμούς.

2.   Το “Ελληνικό πρωινό” θα αποτελέσει ένα τμήμα της «γαστρονομικής μας διπλωματίας”  στο βαθμό που θα προσδίδει ταυτότητα και άρα θα προσθέσει αξία στο ξενοδοχειακό προϊον.

3.   Στόχος του «Ελληνικού πρωινό» θα είναι η ικανοποίηση του ξενοδοχειακού πελάτη μεσα από την γνωριμία του με τα τοπικά προιόντα και την τοπική κουζίνα κάθε προορισμού. Η γνωριμία αυτή θα είναι γευστική, αλλά και γνωσιακή και πολιτιστική.

4.   Το «Ελληνικό πρωινό» θα επιχειρήσει να συνδέσει της  ελληνική ξενοδοχία με τους τοπικούς παραγωγούς ποιοτικών τοπικών προϊόντων αποτέλεσμα που  θα έχει  μακροπρόθεσμα πολλαπλές κοινωνικές και οικονομικές θετικές επιπτώσεις  όχι μόνο στον πρωτογενή τομέα αλλά και το περιβάλλον.

5.   Τέλος  η δράση  αυτή  θα βοηθήσει  τη ελληνική ξενοδοχία  να βελτιώσει εικόνα του  κοινωνικού της προφίλ, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και της ελληνικής υπαίθρου.

2.Ποιος ο ρόλος του marketing στην υλοποίηση του προγράμματος;

Οι ξενοδόχοι πρέπει απο το "πρωινό" να κλέβουν τις καρδιές των πελατών τους

Eιναι προφανές  οτι θα ειναι καθοριστικός. Μόνο που επειδή  στη συνείδηση πολλών το μάρκετιγκ είναι μόνο η επικοινωνία,  η προβολή, η διαφήμιση  κλπ, εμείς θεωρούμε οτι σε πρωτή  φάση πρέπει να διαμορφωθεί το προιόν ( τοπικά προιόντα-τοπικές συνταγές-επεξεργασμένες προτάσεις)  σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο,  κατόπιν να εξασφαλισθεί κατα κάποιο τρόπο η επάρκεια του προιόντος ποσοτικά και ποιοτικά και ακολούθως θα τεθούν τα θέματα επικοινωνίας.

Στην υπό παράδοση μελέτη από την εταιρεία Agropole που έχει αναλάβει το έργο,  θα παρουσιασθούν:

1. H διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης ( το πρωινό στην Ελλάδα σήμερα, ανάλυση διεθνώς εδραιωμένων προτάσεων πρωινού, τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς-σύγχρονες διατροφικές συνήθειες).

2.Στρατηγική για την ανάπτυξη του Ελληνικου πρωινού  (προιόντα-διατροφικοί συνδιασμοί-συνταγές, συνδεση του τοπικού με το περιφεριακό και το εθνικό, σήμανση, αισθητική παρουσίαση)

3. Ανάπτυξη εικόνας του ελληνικού πρωινού.(βασικά μηνύματα, temlate παρουσίασης)

4. Προδιαγραφές προβολής και προώθησης.

3.Πόσο σημαντικό θεωρείτε ότι είναι το ελληνικό πρωινό για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών ξενοδοχείων;

Η άφιξη της μελιτζανόπιτας είναι το "γεγονός" στο πρωινό του "Ηλιότοπου" στη Σαντοτίνη

Είναι σημαντικό διότι το „Ελληνικό πρωινό“  προβάλλει  την ελληνική ταυτότητα και διαφορετικότητα, βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα, στον βαθμό που ανεβάζει την ποιότητα και τα προσδοκόμενα έσοδα. Η ανταγωνιστικότητα ενός κλάδου, μιάς δραστηριότητας  αποτιμάται  από τη σχέση επένδυση – αποτέλεσμα, και όχι μόνο απο την ανταγωνιστικότητα  κόστους.

4.Πόσο εφικτή πιστεύετε, μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος, ότι είναι η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας ως εργαλείο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού;

H πρωτοβουλία του ΞΕΕ γιά το „Ελληνικό πρωινό“ των ελληνικών ξενοδοχείων, όπως και μία δεύτερη που ακολουθεί με θέμα το Ελληνικό κρασί στα Ελληνικά ξενοδοχεία, οι πρωτοβουλίες της Αigeanair γιά την ελληνική γαστρονομία στο χώρο των αεροπλάνων της , άλλες πρωτοβουλίες  μεμονωμένων ξενοδόχων, του ΣΕΤΕ για το μάρκετινγκ της Ελληνικής Γαστρονομίας, της Αigeancuisine στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τα διάφορα σύμφωνα ποιότητας με παράδειγμα το Συμφωνο Ποιότητας της Κρήτης που εκτός των άλλων αποσκοπεί στην ανάδειξη και προώθηση της Κρητικής γαστρονομίας και  διάφορες άλλες ,  επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον και την σπουδαιότητα που αποδίδουν σημαντικοί  φορείς του Τουρισμού για την ελληνική γαστρονομία και κάποια στιγμή θα πρέπει να συντονίσουν τις δράσεις τους και να αποκτήσουν ενιαία ομπρέλα…

5.Για ποιο λόγο να υιοθετήσουν τα ελληνικά ξενοδοχεία αυτή τη νέα πρόταση, ποια θα είναι τα άμεσα οφέλη;

Τα γεμιστά ντοματάκια κλέβουν κι αυτά κάποιες καρδιές

Το ΞΕΕ  – σε συνεργασία με την μελετητική εταιρία Αgropole  που εκπονεί το πρόγραμμα “ελληνικό πρωινό” – διεξάγει μιά έρευνα και  έχοντας σ’ όλα τα ξενοδοχεία σχετικό ερωτηματολόγιο που μεταξύ άλλων τυπικών στοιχείων,   θα  περιλαμβάνει μιά καταγραφή των προσφερόμενων τοπικών προιόντων και  εδεσμάτων, καθώς  και την ανάπτυξη του σκεπτικού των ξενοδόχων επιχειρηματιών γύρω από την ωφέλεια  που απεκόμισαν  εκείνοι, που με  τη δική τους  πρωτοβουλία  ανέλαβαν  σχετικές  δράσεις.  Το συμπέρασμα όλων των συνεντεύξεων  πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει, γιατί ήδη με τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας,  προκύπτει ότι η επένδυση στον τομέα της ανάπτυξης του  «ελληνικού πρωινού»  — επένδυση σε γνώση-τεχνική-ποιότητα υλικών-γαστρονομική τέχνη-αισθητική παρουσίαση — είναι μιά δραστηριότητα που τελικά είναι εξαιρετικά επικερδής γιατί με σχετικά ένα μικρό κόστος επιβάρυνσης,  αναβαθμίζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό  η αξία  το κύρος και προφανώς και τα έσοδα κάθε ξενοδοχείου.

6.Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες θα πρέπει από την πλευρά τους να προχωρήσουν οι ξενοδόχοι προκειμένου να είναι εφαρμόσιμη αυτή η νέα πρόταση;

Ο παραδοσιακός ξελουριστός μπακαλιάρος έγινε το Σαντορινιό "σούσι"

Να ακολουθήσουν τις οδηγίες μας όπως θα εκτεθούν   στην παρουσίαση  της μελέτης του Ελληνικού πρωινού στα τέλη της άνοιξης.

Και μην ξεχνάμε οτι εκατοντάδες μικροί γαστρονομικοί θησαυροί, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας μας περιμένουν να τους ανακαλύψουμε και να τους αξιοποιήσουμε δημιουργικά για το “ελληνικό πρωινό”.

Ας αφεθούμε στην κρυφή γοητεία του τραχανά και της ταχίνης,

της φάβας, της αγκινάρας, της μελιτζάνας, του κρίταμου και της κάπαρης,

του ριζόγαλου, της πατσαβουρόπιτας, του παστελιού, του χαλβά και της σαντορινιάς πουτίγκας,

των μοναδικών τυριών της πόσιας, της ξυνομυζήθρας, της κοπανιστής, του χλωρού και της μανούρας

και ας χαθούμε στον μαγικό κόσμο του καγιανά, του σφουγκάτου, της λούζας, της  μόστρας, του φακόριζου, της αγκιναρόπιτας, της  σαρικόπιτας και της φρουτάλιας.

7.Τι θα προτείνατε και τι θα συμβουλεύατε τους ξενοδόχους;

Να κατανοήσουν την σημασία του Ελληνικού πρωινού όπως και της Ελληνικής γαστρονομίας και  να κατευθύνουν τις προμήθειες τους προς τους παραγωγούς τοπικών ποιοτικών προιόντων αλλά και την παρασκευή τοπικών συνταγών.

8.Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την εφαρμογή του προγράμματος και πόσο άμεσα θα μπορεί να είναι υλοποιήσιμο;

Οι σαντορινιοί ντοματοκεφτέδες του ξενοδοχείου Αρεσάνα

Το «Ελληνικό πρωινό» από ότι θα πρέπει να έγινε αντιληπτό είναι μιά δράση πολυεπίπεδη όπου  για την επιτυχία του απαιτείται η    συνεργασία πολλών παραγωγικών κλάδων,  επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων, ειδικών ερευνητών και κυρίως μιά αλλαγή νοοτροπίας ώς προς την εμμονή της ποιότητας και της εντοπιότητας και απο τους εκπροσώπους του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα αλλά και από τους ξενοδόχους.

Οι προσδοκίες μας είναι φιλόδοξες. Στόχος του ΞΕΕ είναι το ελληνικό πρωινό να υιοθετηθεί από όλα τα ξενοδοχεία της πατρίδας μας, ανεξαρτήτου κατηγορίας και περιοχής, στο καθένα ανάλογα των δυνατοτήτων και μέσων που διαθέτει και να μην περιορισθεί μόνο στα ελάχιστα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. Η αρθρόες  απαντήσεις των μικρομεσαίων ξενοδοχείων στην έρευνά μας μας δίνουν κουράγιο για το εύρος της συμμετοχής.

Εχουμε κτίσει ένα πλάνο δράσης με βάθος πενταετίας. Τα προβλεπόμενα βήματα γιά τη φετινή χρονιά είναι τα εξής.

1.   Παραλαβή της μελέτης απο τον μελετητή  μέχρι το τέλος της άνοιξης του 2011.

2.   Παράδοση της μελέτης στους ξενοδόχους – εν είδει χρηστικού εγχειρίδιου – μέχρι τέλους της άνοιξης 2011 . Στο τεχνικό εγχειρίδιο, manual  που θα δημιουργηθεί θα υπάρχουν πληροφορίες τεχνικές (συντήρηση τροφίμων, θέματα υγιεινής, θέματα διατροφικής σπουδαιότητας), προτάσεις περιεχομένου ανά περιοχή (αρτοσυσκευάσματα,  ροφήματα, τυροκομικά, αλλαντικά, πίττες, ομελέτες, φρούτα, μαρμελάδες, γλυκά κλπ), προτάσεις φιλοσοφίας παρουσίασης ( θέματα αισθητικής,  θέματα σήμανσης).

3.   Παρουσίαση της μελέτης  και του σήματος σε ειδική συνεδρίαση. Η μελέτη αυτή θα αποτελέσει και το πεδίο αναφοράς για την ανάπτυξη προβληματισμου και υλοποιήση δράσεων από τους εμπλεκόμενους φορείς. (ξενοδόχοι, αρχιμάγειροι, επιστημονικοί και ερευνητικοί φορείς,  δημοσιογράφοι του κλάδου, παραγωγοί τοπικών προιόντων, σύμφωνα ποιότητας, τοπική Αυτοδιοίκηση, εκπρόσωποι της Πολιτείας)

4.   Ολοκλήρωση της επικοινωνίας των ερωτηματολογίων  με τους ξενοδόχους μέχρι τον Ιούνιο.

5.   Εφαρμογή ερωτηματολογίου σε πελάτες ξενοδοχείων μέχρι τον Σεπτέμβριο.

6.   Ανάπτυξη της άμιλλας στον χώρο των ξενοδόχων με τη συνεχή ανάρτηση των best practices στην ιστοσελίδα του ΞΕΕ.

7.   Προβολή και ενημέρωση στα ΜΜΕ για την δημιουργία ενδιαφέροντος σε ξενοδόχους, παραγωγούς και καταναλωτές.

8.   Εκπαιδευτικά σεμινάρια σε ενώσεις ξενοδόχων και συμμετοχή σε περιφερειακές πρωτοβουλίες παρόμοιου χαρακτήρα με κύριο στόχο την δημιουργία σχέσεων μεταξύ ξενοδόχων και τοπικών παραγωγών.

9.   Την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την συγκρότηση τριών πιλοτικών προγραμμάτων  συνεργασίας Ξενοδόχων-Παραγωγών-Συμφώνων Ποιότητας-Τοπικής Αυτοδιοίκησης απο μία σε   επίπεδο Περιφέρειας, νομού και τόπου έτσι ώστε να αποτελέσουν πρότυπα και για άλλες περιοχές. Ηδη υπογράφηκε  συμφωνία συνεργασιάς με το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητος.

Σε μιά δεύτερη φάση, μεσοπρόθεσμα προβλέπονται:

10.H δημιουργία  ενός  εικονογραφημένου βιβλίου- λευκώματος με την παρουσίαση χαρακτηριστικών πρωινών περιοχών της Ελλάδος και  όπου θα συμπεριλαμβάνει τμήμα και των καλύτερων εφαρμογών ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία μας.

11. H  εφαρμογή των τύπων  Ελληνικού πρωινού – ανάλογα τον τύπο, τον χαρακτήρα και τα δεδομένα του κάθε ξενοδοχείου – με τις αντίστοιχες σημάνσεις.

12. Η δημιουργία μιάς ιστοσελίδας όπου θα καταγράφωνται, σε επίπεδο εθνικό αλλά και   ανά περιοχή οι συμμετέχοντες στα τοπικά συμφωνα ποιότητας Ξενοδόχοι-Παραγωγοί. Εξέταση αν υπάρχει θέμα ενταξης σε clusters.

13. Απόδοση σε ξενοδοχεία του σήματος και μελέτη για το ενδεχόμενο  προδιαγραφών πιστοποίησης (τύποι πιστοποίησης).

14. Εφαρμογή της προβολής του προγράμματος για την ανάδειξη του Ελληνικού πρωινού.

Συμπερασματικά θα λέγαμε οτι η πορεία δεν θα είναι εύκολη γιατί θα πρέπει να συγκρουστούμε με  εδραιωμένες νοοτροπίες. Πιστεύουμε όμως με τη συνεργασία όσων  πιστεύουν στη σπουδαιότητα του Ελληνικού πρωινού, με τη επεξεργασία και την υλοποίηση μιάς σωστά επεξεργασμένης  στρατηγικής δράσης, αλλά κυρίως  με σκληρή δουλειά,  θα έχουμε τελικά τα  θετικά  αποτελέσματα που αναμένουμε.

Advertisements

2 Responses to “Στρατηγικος σχεδιασμός του Ελληνικού πρωινού.”


  1. 1 *zuzu* Απρίλιος 9, 2011 στο 12:05 μμ

    Μπράβο – τέλειο!!! Να προχωράμε λοιπόν και στις τοπικές συνεργασίες για να γίνει αυτό το ωραίο πρόγραμμα πραγματικότητα!!!
    Γιώργο, καλή δύναμη – είμαι σίγουρη, απ’ την αγάπη σου για την γαστρονομία και τις τοπικές κουζίνες, ότι θα τα καταφέρεις να αναδείξεις αυτή την πρωτοβουλία ως ένα πραγματικό εργαλείο για την ανάδειξη των τοπικών γεύσεων και προϊόντων αλλά και την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος!
    Τώρα μου άνοιξε κι η όρεξη!! 🙂

    *ζωή*

  2. 2 Ελένη Προχώρη Απρίλιος 12, 2011 στο 11:37 πμ

    Σας προτείνω να διασταυρώσετε τις σωστές ονομασίες των παραδοσιακών φαγητών και προϊόντων. Σε πρώτη και γρήγορη ανάγνωση διαπίστωσα να λέτε την «φουρτάλια» φρουτάλια. Για τις Κυκλάδες και τις σωστές ονομασίες προϊόντων και φαγητών επισκεφθείτε το εξής link http://www.cyclades-tour.gr/Default.aspx?ID=60022.
    Φιλικά


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Απρίλιος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ.   Μάι. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

cover4.gif

paros-cover.gif